wrzesień 2016
Marcin Jelinek Książ Śląski, 27 wrzesnia 2016 roku
Radny Miejski w Kożuchowie
Książ Śląski 52a
67-120 Kożuchów
- wnioski/interpelacje -
- 1.W związku z otrzymaną odpowiedzią na wniosek w zakresie zmiany sposobu powoływania Członków Rady nadzorczej PUK USKOM sp. z o.o. udzielona odpowiedz w ww. sprawie całkowicie mnie nie zadowala ponieważ nie jest poparta żadnymi argumentami, a sformułowanie cyt. „że zgodnie z przepisem art.215 § 1 Kodeksu spółek handlowych powoływanie i odwoływanie członków rady nadzorczej spółki komunalnej Gminy Kożuchów będzie się odbywało uchwałą wspólnika na dotychczasowych zasadach” jest jednoznaczne, ale zbyt ogólnikowe w odniesieniu do zadanego wniosku, proszę o podanie konkretnych argumentów dlaczego Pan Burmistrz nie chce dokonać zmian w umowie spółki odnośnie zapisów o powoływaniu Członków Rady Nadzorczej, tak by jakikolwiek k wpływ na organ kontrolnym miała również Rada Miejska.
- 2.Proszę o przygotowanie dla Rady Miejskiej sprawozdania odnośnie zarzutów wynikających z kontroli przeprowadzonej w PUK ISKOM sp z o.o przez Naczelną Izbę Kontrolującą zarówno w stosunku do Urzędu Gminy jaki i samej spółki, a w szczególności w zakresie jaki konkretnie działania zostały podjęte dla konkretnych wskazanych przez kontrolującego uchybień tj:
- nie ujęcie w ewidencji wszystkich środków trwałych,
- nie wyegzekwowanie od spółki przedłożenia do zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych,
- strefy ochrony ujęć wody były niewystarczające dla zapewnienia nieprzerwanych dostaw wody o odpowiedniej jakości.
- brak pełnej weryfikacji wniosków taryfowych w zakresie kosztów związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę,
- brak przeciwdziałania mającego na celu ograniczanie marnotrawstwa wody,
- nie egzekwowanie realizacji wszystkich obowiązków wynikających z zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
- niekompletna ewidencja zbiorników bezodpływowych.
- opracowane przez spółkę taryfy nie gwarantowały uzyskiwania niezbędnych przychodów oraz nie zapewniały eliminowania subsydiowania skrośnego.
- wbrew obowiązkowi, ewidencja księgowa nie umożliwiała wydzielenia kosztów stałych i zmiennych,
- marnotrawstwo wody,
- nie opracowanie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych urządzeń kanalizacyjnych.
- nie realizowanie wszystkich obowiązków nałożonych pozwoleniami wodnoprawnymi,
- brak należytego ogrodzenia terenu ochrony bezpośredniej ujęcia wody,
- brak pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód – wprowadzanie ścieków do wód,
- umowy zawierane z konsumentami zawierały niedozwolone klauzule,
- nieskuteczna windykacja należności,
- jeden z członków rady nadzorczej spółki był wbrew zakazom członkiem rady innej
spółki z udziałem samorządu.
Od skontrolowanego stanu minoł już rok, może warto zapytać zainteresowanych jak postawione zarzuty i uwagi przez Naczelną Izbę Kontroli wyglądają dzisiaj, czy wszystko się już zmieniło?
Link do raportu:https://www.nik.gov.pl/plik/id,11755,vp,14121.pdf
Z poważaniem
Marcin Jelinek