Książ Śląski, 26 luty 2013 rok
Marcin Jelinek
Radny Miejski
INTERPELACJA
W związku z pytaniami mieszkańców o zasoby mieszkaniowe w Kożuchowie i pytań dotyczących problemów z uzyskaniem przydziału lokalu socjalnego, zwracam się z następującymi pytaniami z zakresu zasobów komunalnych gminy oraz zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi będącymi własnością gminy Kożuchów w latach 2010-2013
- Proszę o podanie liczby nowo oddanych do użytkowania lokali mieszkalnych będących własnością gminu Kożuchów w latach 2010-2013, z podziałem na konkretne lata.
- Proszę o podanie ilości sprzedanych lokali mieszkalnych w latach 2010-2013 zarówno najemcą na podstawie uchwały Rady Miejskiej jak i w formie przetargu nieograniczonego z podziałem na poszczególne lata.
- Proszę o podanie ilości przyznanych lokali mieszkalnych w latach 2010-2013 osobą w trudnej sytuacji bytowej - materialnej ( mieszkania socjalne) ?
- Proszę o podanie ilości aktualnej liczby mieszkań komunalnych w Kożuchowie oraz podania liczby mieszkań komunalnych jakie przybyły w latach 2010-2013) ?
- Proszę o podanie zgłaszanego zapotrzebowania na mieszkania socjalne w gminie Kożuchów, ilości aktualnie oczekujących osób.
- Proszę o podanie zapotrzebowania na mieszkania komunalne w gminie Kożuchów, ilości aktualnie oczekujących osób.
- Podanie aktualnie posiadanej liczby mieszkań socjalnych z podziałem na:
- Zagospodarowanych – posiadających najemcę.
- Nie zagospodarowanych – przeznaczonych do najmu.
- Podanie aktualnie posiadanej liczby mieszkań przeznaczonych do sprzedaży.
- Podanie aktualnie posiadanej liczby mieszkań przeznaczonych do najmu.
- Czy w roku 2013 gmina Kożuchów planuje:
a) dokonania nabycia lokali mieszkalnych w celu zwiększenia własnych zasobów mieszkaniowych ?
b) budowę mieszkań socjalnych lub adaptację nieruchomości na mieszkania socjalne ? Jeżeli tak to ile ma powstać tego typu mieszkań ?
c) oddanie lokali mieszkalnych osobą w trudnej sytuacji bytowej ?, jeżeli tak to proszę o podanie przewidywanej ilości mieszkań, która zostanie oddana ?
Książ Śląski, 18 luty 2013 r.
Marcin Jelinek
Radny Miejski w Kożuchowie
Pan
Andrzej Ogrodnik
Burmistrz Kożuchowa
Dot. odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej o zawartych umowach cywilnoprawnych , data odpowiedzi 29 stycznia 2013 roku.
W dniu 29 stycznia 2013 roku otrzymałem odpowiedz na wniosek złożony na sesji Rady Miejskiej ws. udzielenia informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych w latach 2010-2012.
Po dokonaniu analizy przekazanych mi umów, oraz informacji ustanej uzyskanej od Pana Burmistrza na sesji Rady Miejskiej w dniu 30 stycznia br., że „dostarczone materiały stanowią całość dokumentacji jako zostanie mi przekazana” proszę o wyjaśnienia i przekazanie brakujących umów wg. niżej wymienionych zapytań oraz odpowiedzi na pytania dotyczące umów, bowiem wstępna analiza materiału wykazała następujące braki oraz niejasności:
- 1.Nie otrzymałem żadnej umowy dotyczącej projektu „Wsparcie metodą outplacementu aktywności zawodowej kobiet w regionie lubuskim” za cały okres realizacji projektu.
- a.Proszę o przekazanie umów dotyczących w szczególności poniesionych wydatków na:
- i.Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń
- ii.Wynagrodzenia osobowe pracowników
- iii.Wynagrodzenia bezosobowe
- a.Proszę o przekazanie umów dotyczących w szczególności poniesionych wydatków na:
- b.Proszę o nie przekazywanie umów w ramach w/w wydatków jeżeli dotyczą onei wyłącznie dotacji dla 40 beneficjentek oraz na miesięczne wsparcie pomostowe dla 39 beneficjentek lub innej tzw. „pomocy pomostowej”.
- 2.Umowy na usługi audytorskie z lat 2010-2012.
- 3.Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Kożuchów za rok 2010, str. 20, dział 600, rozdział 16, paragraf 6050 „Budowa wraz z przebudową dróg gminnych: ul. Anny Haller oraz część ulicy Grota Roweckiego …” - cyt. „Zadanie wykonało Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe „KAMBUD” z Nowej Soli za kwotę 1.046.797,68 zł”. Przekazana mi umowa z w/w podmiotem ( umowa nr TI.342/11/10 z dnia 06.08.2010 roku) jest na kwotę 1.036.973,48 zł.
- a.Proszę o przekazanie brakujących umów na różnice wynikającą zza wykonanie zadania, a dostarczoną tylko umowę z w/w podmiotem.
- 4.Proszę o umowę z firmą „SAN BUD” na budowę dróg gminnych w ulicach: Sowia, Sokola, Krucza, Kacza, Jastrzębia, Lisia i Zajęcza.
- 5.Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Kożuchów za rok 2010, str. 17, dział 010, rozdział 41, paragraf 6057 – Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii cyt. „Wykonawcą przebudowy systemu grzewczego świetlic wiejskich w miejscowościach Broniszów, Lasocin, Stypułów, Mirocin Dolny był Przedsiębiorca Janusz Głowacki prowadzący firmę „INSTAL-PLAST” z Zielonej Góry za kwotę 233.537,49 zł.”. Przekazana mi umowa z w/w podmiotem (umowa nr TI.342/04/10 z dnia 16.02.2010 roku) jest na kwotę 402.600,00 zł. W następnych pozycjach wymieniony jest również wkład własny na to zadanie na kwotę: 233.448,48. Podsumowując zadanie na podstawie wykonania budżetu jest to kwota łączna485,97 zł. Proszę o :
- a.Przekazanie brakujących umów na różnice wynikającą z kwoty za wykonanie zadania a dostarczona tylko umowę z w/w podmiotem na kwotę600,00 zł.
- b.Wyjaśnienia opisu „. „Wykonawcą przebudowy systemu grzewczego świetlic wiejskich w miejscowościach Broniszów, Lasocin, Stypułów, Mirocin Dolny był Przedsiębiorca Janusz Głowacki prowadzący firmę „INSTAL-PLAST” z Zielonej Góry za kwotę 233.537,49 zł.”, który moim zdaniem jest niezgodny ze stanem faktycznym i wprowadzającym w błąd w zakresie poniesionych kosztów całkowitych na zadanie, o czym świadczy przekazana umowa, chyba że uregulowania w zakresie przedstawiania wykonania budżetu określają w taki sposób w/w zapisy.
- c.W związku z powyższym ile wynosił koszt całkowity inwestycji, z robotami poprawkowymi ?
- 6.Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Kożuchów za rok 2010, str. 18, dział 010, rozdział 41, paragraf 6057 – Budowa boiska piłkarskiego w miejscowości Studzieniec - cyt. „Wykonawcą robót było przedsiębiorstwo produkcyjno-Handlowe LUBEX z Nowej Soli. Koszt inwestycji, robót dodatkowych i nadzoru inwestorskiego wyniósł 392.372,00 zł”. Przekazana mi umowa z w/w podmiotem ( umowa nr TI.342/01/10 z dnia 26.02.2010roku) jest na kwotę 638.258,53 zł. W następnych pozycjach wymieniony jest również wkład własny na to zadanie na kwotę: 312.444,40. Podsumowując zadanie na podstawie wykonania budżetu jest to kwota łączna 704 816,40 zł. Proszę o :
- a.Przekazanie brakujących umów na różnice wynikającą z kwoty za wykonanie zadania a dostarczona tylko umowę z w/w podmiotem na kwotę 638.258,53 zł.
- b.Wyjaśnienia opisu „Wykonawcą robót było przedsiębiorstwo produkcyjno-Handlowe LUBEX z Nowej Soli. Koszt inwestycji, robót dodatkowych i nadzoru inwestorskiego wyniósł 392.372,00 zł”, który moim zdaniem jest niezgodny ze stanemi wprowadzającym w błąd w zakresie poniesionych kosztów całkowitych na zadanie, o czym świadczy przekazana umowa, chyba że uregulowania w zakresie przedstawiania wykonania budżetu określają w taki sposób w/w zapisy.
- c.W związku z powyższym ile wynosił koszt całkowity inwestycji, z robotami poprawkowymi ?
- 7.Umowa na remont przepustu w Mirocinie Górnym wykonanym wg. sprawozdania w 2010 roku.
- 8.Umowy na operaty szacunkowe i wykonywaną dokumentacje geodezyjną w latach 2010-2012.
- 9.Umowę/y na wykonanie planu zagospodarowania i inwentaryzację cmentarzy komunalnych.
- 10.Umowę na wykonanie projektu oraz urządzenia menniczego do bicia monet okolicznościowych.
- 11.Umowę na wykonanie modeli odlewów rycerzy oraz modelu rycerza z Kożuchowem.
- 12.Umowy na wykonanie gadżetów promujących gminę Kożuchów w latach 2010-2012.
- 13.Umowy na produkcję audycji promujących w TVP3 Gorzów i innych telewizjach w latach 2010-2012.
- 14.Umowę na projekt remontu wiaty na przestanku PKS przy ul. Szprotawskiej ( 2011 rok).
- 15.Umowę na projekt przebudowy ciągu pieszego przy ul. Spacerowej ( 2011 rok).
- 16.Umowa przebudowę kotłowni opalanej olejem z dnia 8 grudnia 2011 roku zawarta z firmą Partner Technika Grzewcza Dabiel Polak jest na kwotę 65.860,35 zł, wz wykonaniu budżetu jest kwota 65.860,00 zł (str. 22, dział 750, rozdział 23, paragraf 6050), z czego wynika ta minimalna różnica ?
- 17.Umowy o dzieło na realizację przedsięwzięć promocjach gminę Kożuchów, promocję gminy w audycjach telewizyjnych i prasie w latach 2010-2012.
- 18.Umowę na studium wykonalności dla inwestycji „Rozbudowa OSP” na kwotę 55.277,80 zł z roku 2011 (dot. wg. sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2011 , str. 24, dział 754, rozdział 12, paragraf 6050).
- 19.Umowy obejmujące wynagrodzenia dla pracowników (osobowe i bezosobowe) przy realizacji projektu „Kożuchów – dzieciom 2” za okres realizacji projektu.
- 20.Umowę na remont dachu sali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kożuchowie z 2012 roku.
- 21.Co było podstawą zawarcia umów z Biurem Projektów i Dokumentacji „Studio Projekt 2002” Giża i Marciniak Sp. J. z siedzibą w Zielonej Górze na wykonywanie dokumentacji:
- a.Umowa nr TI-3422U/28/2010 kwota: 28.060,00 zł
- b.Umowa nr TI.EK.7041-7/2010/142 kwota: 23.180,00 zł
- c.Umowa nr TI.3422R/16/2010 kwota 44.335,00 zł
- d.Umowa nr TI.3422 U/15/2010 kwota 31.000,00 zł
- e.Umowa nr 7013.4.2011 kwota 18.450,00 zł
- f.Umowa nr 7013.10.2011 kwota 5.000,00 zł
- g.Umowa nr 7013.2.2011 kwota 19.680,00 zł
- h.Umowa nr 7013.5.2011 kwota 4.920,00 zł
Czy w latach 2010-2012 gmina Kożuchów w w/w podmiotem zawarła jeszcze inne umowy poza w/w, jeżeli tak proszę o ich kopie.
Jednocześnie informuję, że z analizy przekazanych umowy zawartych w roku 2012 również wynika, że stanowią one niepełny materiał, jednakże o uzupełnienie tych umów poproszę po przedstawieniu sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2012.
Z poważaniem
Marcin Jelinek
Do wiadomości:
1. Rada Miejska w Kożuchowie.
Książ Śląski, 29 stycznia 2013 r.
Marcin Jelinek
Radny Miejski w Kożuchowie
Pan
Jan Medyński
Przewodniczący Rady Miejskiej w Kożuchowie
Dot. interpelacji złożonej na sesji w dniu 19 grudnia 2012 roku
W dniu 30 stycznia br. otrzymałem od Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych „USKOM” Sp. z o.o. w Kożuchowie odpowiedz ws. złożonej przeze mnie interpelacji na sesji Rady Miejskiej w dniu 19 grudnia 2012 roku. Interpelacja dotyczyła informacji na temat aktualnego stanu zadłużenia Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych USKOM sp. z o.o. w tym w szczególności podania :
- Wysokości zadłużenia wynikłego z kredytów i pożyczek.
- Wysokości rocznej obsługi kredytów i pożyczek jeżeli takie istnieją.
- Informacji na temat harmonogramów spłat kredytów i pożyczek.
- W przypadku kredytów i pożyczek, w celu zapewnienia wkładu własnego na zadania z udziałem środków pochodzących z programów UE o wskazanie na które zadania w/w kredyty/pożyczki były brane.
Moja interpelacja została złożona zgodnie z wymogami statutu gminy Kożuchów. W odpowiedzi na interpelacje otrzymałem informację o niemożności udzielenia mi informacji, o które prosiłem w interpelacji. Cyt. „w odniesieniu do pozyskania informacji od Spółki wymagających stworzenia określonych zestawień informujemy, że radny może zwrócić się za pośrednictwem właściciela Spółki”. Taka odpowiedz dla mnie jest całkowicie niedorzeczna i wręcz niezrozumiała. Interpelacje złożyłem osobiście na sesji Rady Miejskiej i skierowałem ją do właściciela spółki, którym jest gmina Kożuchów, a w osobie bezpośredniej Burmistrz Kożuchowa. Dokonałem wszelkich wymaganych w tym zakresie czynności prawnych.
Dodatkowo chcę zauważyć iż ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej służy realizacji konstytucyjnego prawa dostępu do wiedzy na temat funkcjonowania organów władzy publicznej. Pojęcie informacji publicznej ustawodawca określił w art. 1 ust. 1 i art. 6 ww. ustawy. W ich świetle informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych, a w szczególności o sprawach wymienionych w art. 6 ustawy. Art. 6 ust. 1 pkt 5 ustawy stanowi, m.in., że udostępnieniu podlega informacja publiczna o majątku publicznym, w tym o dochodach i stratach spółek handlowych, w których podmioty, o których mowa w lit. a)-c), (czyli m.in. jednostki samorządu terytorialnego) mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów Kodeksu spółek handlowych, oraz dysponowaniu tymi dochodami i sposobie pokrywania strat.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem ust. 2 i art. 15 ust. 2 (art. 13 ust. 1 ustawy).
Biorąc pod uwagę w/w stwierdzenia faktów ponawiam swoje zapytania złożone w interpelacji i oczekuję odpowiedzi na swoja interpelacje zgodnie z zadanymi w niej pytaniami.
Książ Śląski , 19 luty 2013 r.
Radny Miejski w Kożuchowie
Pan
Jan Medyński
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Kożuchowie
Dot. posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu oraz Komisji Wsi i Rolnictwa Rady Miejskiej w Kożuchowie, zaplanowanej na dzień 26 luty 2013r.
W związku z omawianiem na wspólnym posiedzeniu Komisji Gospodarki i Budżetu oraz Komisji Wsi i Rolnictwa Rady Miejskiej w Kożuchowie, zaplanowanej na dzień 26 luty br., proszę o przygotowanie następujących informacji w zakresie omawiania tematyki posiedzenia dotyczącej aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz przedsiębiorczości. Informacje na temat:
1. Bezrobocia w gminie Kożuchów w latach 2000 - 2012 z podaniem danych statystycznych i oceny tendencji stanu. Ze podaniem ilości bezrobotnych w danym roku, stopy bezrobocia i ewentualnych czynników mających wpływ na obecny stan bezrobocia w gminie.
2. Danych statystycznych na temat działalności gospodarczej w latach 2000-2012, z uwzględnieniem ilości podmiotów w latach i zmian na przestrzeni tego okresu.
3. Podanie informacji o aktualnie największych firmach na terenie gminy z podaniem orientacyjnej aktualnej liczby zatrudnionych.
4. Informacji na temat braku inwestorów na podstrefie KSSSE w Kożuchowie, w tym:
a) informacji na temat firmy EKOLBUD Sp. z o,.o. która w roku 2012 miała rozpocząć produkcję na strefie, powody zaniechania tej inwestycji.
b) dokonania analizy całościowej zainwestowanych środków w rozwój przedsiębiorczości na strefie podając aktualny bilans zainwestowanych środków w rozwój strefy od czasu jej powstania do dnia dzisiejszego. Podanie całościowych środków jakie gmina poniosła w celu przygotowania strefy, działań marketingowo-promocyjnych i innych związanych ze strefą.
c) informacji na teamt aktualnie proponowanych warunków dla potencjalnych inwestorówna strefie.
d) działania podjęte przez samorząd w latach 2010-2012 w celu pozyskania inwestorów i ich koszty np. koszty wyjazdów na targi, spotkania z inwestorami, broszur reklamowych itp. koszty.
Odpowiedzi na w/w pytania pozwolą określić aktualna tendencje w zakresie bezrobocia i rozwoju przedsiębiorczosci w gminie w okresie długoletnim i ocenić rezultaty podejmowanych do dnia dzisiejszego inicjatyw zmierzających do wzrostu przedsiębiorczości, rozwoju strefy oraz spadku bezrobocia w gminie.
Marcin Jelinek